Przełęcz Pawlusia

Przełęcz Pawlusia, a potem Romanka – tak mało ambitny plan wyznaczyliśmy sobie 3 dnia w Beskidzie Żywieckim. Moglibyśmy z Romanki zejść gdzieś niżej, a potem znów wejść, ale postanowiliśmy nieco odpuścić i odpocząć.

Tego dnia cały czas wędrowaliśmy żółtym szlakiem. Z Hali Lipowskiej po raz kolejny przeszliśmy na Rysiankę i schodząc jej zboczem weszliśmy na Przełęcz Pawlusia. Niebo było przejrzyste, pogoda po raz kolejny dopisała, dzięki czemu mogliśmy obejrzeć wspaniałą panoramę Beskidu Śląskiego. Kiedy wpatrywaliśmy się w Baranią Górę, Malinowską Skałę i Skrzyczne za swoimi plecami mieliśmy Babią Górę. Muszę przyznać, że zaskoczyło mnie to miejsce – jest świetnym punktem widokowym.

Chillout na Romance

Za przełęczą strome zbocze Romanki długo nie chciało dać za wygraną. Oddaliśmy sporo energii a nawet potu, by je pokonać. Wysiłku nie ułatwiał śnieg, który choć wydeptany był jednocześnie mocno śliski. Na szczęście po osiągnięciu pewnego pułapu mogliśmy już spokojnym spacerem wędrować na szczyt.

Wierzchołek jest zalesiony, przez co nic ciekawego z niego nie zobaczyliśmy. Tylko ładna drewniana tabliczka informowała, że dotarliśmy we właściwe miejsce. Mając mnóstwo czasu i nie spiesząc się nigdzie, wydobyliśmy z plecaków prowiant i zarezerwowaną na taką okazję „małpkę” wiśniówki. Ciepłe promienie działały jak magnes i długo nie ruszaliśmy się z góry, która zimową porą nie jest celem nr 1 wśród turystów, bo tych za Przełęczą Pawlusia nie spotkaliśmy.

Droga powrotna pokrywała się w 100% z tym, co już tego dnia przeszliśmy. Dysponując czasem rozsiedliśmy się w Schronisku PTTK na Rysiance, gdzie znad kufla patrzyliśmy na Tatry. W ten sposób zaczęliśmy nieśmiało żegnać się z Beskidem Żywieckim, który opuściliśmy dnia następnego.

Wpisy o podobnej tematyce

1 komentarz do wpisu “Przełęcz Pawlusia”

1. Jedne z moich ulubionych i najczęściej odwiedzanych miejsc w Beskidzie Żywieckim 🙂 Zgadza się, Hala Pawlusia jest fajnym punktem widokowym, ale Rysianka … to już widokowa petarda 😉